Pavarų alyvų ir plastiškųjų tepalų specifikacija

Pavarų alyvų ir plastiškųjų tepalų specifikacija

Vystantis technologijoms, proporcijos tarp pavarų dydžių ir galios mažėja. Tai reiškia, kad pavaroms yra padidinama apkrova ir paaukštinama darbinė temperatūra. Šiuolaikinės pavarų detalių medžiagos yra išnaudojamos maksimaliu pajėgumu, todėl bet kokia apkrova ar alyvavimo klaida gali sukelti gedimus. Renkantis alyvą, svarbu atsižvelgti į įrenginio gamintojo nurodymus. Papildomus reikalavimus lauko sąlygomis veikiančioms transmisijoms kelia ir Šiaurinės Europos klimatinės sąlygos.

Klampumas

• Krumpliaračių pavarų alyvos klampumo apskaičiavimui naudojami
įvairūs būdai, kuriuos krumpliaračių gamintojai pasirenka
atsižvelgdami į regioną, taip pat ir į savo darbo patirtį.
Sudaryti universalią pasirinkimo instrukciją krumpliaračių
alyvų pasiūlai yra neįmanoma, bet galima pateikti rekomendacijas.
(žr. lentelę ir FZG testą žemiau).
• Cilindro tipo pavaroms rekomenduojama atkreipti dėmesį į šią amplitudę:
• minimali 20-40 mm2/s – darbinė temperatūra;
• maksimali 1000-2000 mm2/s – įjungiant cirkuliacinį alyvavimą.
• Sraiginio tipo pavaroms reikia vartoti tirštesnes alyvas nei
cilindrinio tipo pavaroms. Dažnai viename įrenginyje pasitaiko
abu transmisijų tipai, todėl reikia surasti kompromisą,
atkreipti dėmesį ne tik į alyvos klampumą, bet ir visas kitas alyvos savybes.
• Atvirose pavarose, kurių greitis yra mažas ir bet kokio klampumo alyvos sutirštėjimas kelia problemų, rekomenduojama
naudoti plastiškuosius tepalus.

Pavarų veikimas žiemos sąlygomis

• Norint įjungti pavaras, esant šaltam orui, svarbu, kad alyva
būtų pakankamai skysta. Viena iš išeičių – naudoti visiems
sezonams tinkančią (pageidautina sintetinę) alyvą. Antras
variantas – keisti alyvą pavasarį ir rudenį.
• Šiuolaikinė naujausia technika yra aprūpinta pavarų
šildymo įrenginiais, kurie machanizmą, taip pat ir alyvą,
sušildo iki darbinės temperatūros. Problema ta, kad šiluma
perduodama tik cirkuliuojančioje alyvoje. Taigi, šildant
alyva transmisijoje necirkuliuoja, sušildytoje vietoje alyva
susiduria su pasipriešinimu tirštėjimui ir joje atsiranda
nuosėdos, kurios kartais gali net visiškai sugadinti pavarų
dėžę. Todėl šildymą su pasipriešinimu rekomenduojama
taikyti labai atsargiai, vengiant naudoti termostatą maksimaliu
režimu. Kai pavarų dėžė yra įšilusi ir veikia, šildymą reikia nedelsiant nutraukti.

Krumpliaračių pavarų alyvų krūvio atlaikymas įvairiais testais

Krumpliaračių pavarų alyvų krūvio atlaikymas įvairiais testais

Krumpliaračių pavarų alyvų krūvio atlaikymas įvairiais testais

Nuolat tobulindami mechaninius prietaisus, tiek gamintojai, tiek
mokslininkai yra sukūrę ir įdiegę įvairius testavimo prietaisus,
kurių pagalba galima nustatyti alyvų ir plastiškųjų tepalų tinkamumą
konkretiems mechanizmams. Dalis šių matuoklių plačiai
naudojami. Aukščiau esančioje lentelėje matome daugelio žinomiausių
krumpliaračių testų palyginimą. Matome tarpusavyje
prieštaraujančius skaičius. Tiksliausius rezultatus pateikia FZG
metodas, nes šie rezultatai yra artimiausi praktiniam krumpliaračių
naudojimui.
FZG testo metu palaipsniui didinant svorį (maksimaliai 12), padidinama
ir apkrova tarp krumpliaračių, todėl detalė pradeda dilti.

Krumpliaračių pavarų alyvų krūvio